Goed bezochte ledenvergadering 2021

Op 31 oktober werd dan toch de langverwachte ledenvergadering gehouden in de Engelenburcht. Oorspronkelijk stond deze gepland voor begin 2020 maar door de Corona maatregelen moest ze keer op keer worden uitgesteld. Aan de ingang werd gecontroleerd op de Corona QR-code en dat zal wellicht voor sommigen toch weer een drempel zijn geweest. De opkomst was iets minder als de laatste vergadering in 2019 maar desalniettemin kan de vergadering als geslaagd worden beschouwd.

Het nieuwe
bestuurslid
Jan Selier

Tijdens de vergadering werd een wisseling van het bestuur voorgesteld en geaccordeerd door de leden: Caroline ter Ellen stopt en zij wordt opgevolgd door Jan Selier, die zich daarnaast ook kandidaat heeft gesteld voor de bestuursraad.

Na het officiĆ«le gedeelte voor de leden hield Wilton Desmense een lezing over zijn boek ‘Engelen tussen bevrijding en vrijheid’. Deze lezing was ook voor niet-leden toegankelijk en de zaal stroomde dan ook weer wat voller. De zeer boeiende lezing werd duidelijk gewaardeerd, niet in de laatste plaats door de getoonde filmfragmenten waarin het Canadese leger te zien was in Engelen. Ook een korte onderbreking door het uitvallen van de beamer deed de aandacht van het publiek niet verslappen.

Tenslotte werd er na de lezing nog gezellig nagepraat met een kop koffie of een drankje en waren diverse boekuitgaven van Angrisa te koop, waaronder uiteraard ook het boek van Wilton.

alink.

2 gedachten over “Goed bezochte ledenvergadering 2021